הפסקה

סרטים ודברים אחרים

1972 – The way of the dragon

שווה ❼ 1972 – Meng long guo jiang The Way of the Dragon, or Return of the Dragon שאגת הדרקוןBruce Lee

ברוס לי – האגדה בחייו הקצרים. זהו סרטו האחרון בתור במאי (סרטו האחרון כשחקן הוא כמובן הדרקון. שאגת הדרקון יצא בסוף דצמבר 1972 והדרקון – במהלך 1973 – שנה שבה ברוס לי גם מת). אני אוהב איך שברוס לי מביים את סרטיו – יש בהם המון הומור ושובבות. בסרטי קונג פו רבים המשחק, העלילה וגם הבימוי הם רציניים עד כדי גיחוך – הרי הנושא עצמו הוא די מופרך ומה שלמעשה מעניין אלו הקרבות בהם הטוב בסופו של דבר מצליח להרביץ לרע. אצל לי – לא בכדי הוא המלך הבלתי מעורער של מה שקרוי סרטי קונג פו – הקרבות הם תענוג לעיניים וכוראוגרפיה מהפנטת (סרטי המטריקס וגם סרטים סיניים עכשוויים למדו הרבה מברוס לי) אך גם העלילה היא רק תפאורה נחמדה. ד"א אם מדברים על תפאורה – אז הסרט הזה הוא ברומא האלוהית, ואחת הסצנות המפורסמות מתנהלת בקולוסיאום בו ברוס לי נלחם נגד צ'אק נוריס. למי שלא נרתע מקונג פו – תענוג צרוף.

?ומה אתם חושבים

