הפסקה

סרטים ודברים אחרים

1991 – Close to Eden

מומלץ 1991 – Urga Close to Eden, or, Territory of Love – Nikita Mikhalkov

urga 1

סרט קצת קשה לסיווג – האם זו קומדיה?אמנם יש אלמנטים קומיים המשורבטים בין שכבות הצבע של הסרט – אך הוא לא קומדיה. פעולה? מתח? מלחמה? דוקומנטרי? מדע בדיוני או פנטזיה? היסטורי? לא. דרמה? דרמה זה משהו שלא נופל בקטגוריות הקודמות – לי יש איזושהי הרגשה ש"דרמה" זה כאשר לא ניתן לקטלג אחרת אומרים דרמה. אני מניח שהסרט הוא מה שלפעמים נהוג לקרוא סרט "איכות" למרות שגם בזה אני לא בטוח. יש לי חוסר בהירות דומה לגבי נושא הסרט או המסר שנמצא שם. מסורת מול קידמה? אנושיות בתור שמורה בעולם המודרני? הידידות כתופעה בלתי נמנעת גם בישימון? מפגש תרבויות? לא יודע. מה שאני כן יודע שהסרט הוא יפה להפליא, הסיפור הוא פשוט ומועבר באהבה נוסטלגית לפשטות. זהו סיפור אושר החיים שלurga 2 האנשים במרחבי שדות אינסופיים של מונגוליה רחוק מהציוויליזציה. "אורגה" דרך אגב זה מקל ארוך עם חבל בקצה, שבו הרועים המונגוליים היו נוהגים לתפוס את הצאן וחיות אחרות כאשר היו רוכבים על סוסיהם. שימוש נוסף לאורגה הוא אות המבקש פרטיות (הרועה היה תוקע את האורגה בשדה, מה שהיה מסמל לאנשים אחרים שהוא מבקש פרטיות זוגית באותו המקום (לא שיש אנשים בסביבה במרחבים הגדולים מהחיים שם). סרט נהדר.

?ומה אתם חושבים

