הפסקה

סרטים ודברים אחרים

1999 – The sixth sense

מומלץ1999 – The Sixth Sense החוש השישיM. Night Shyamalan

the sixth sense

אותי הסרט תפס בהפתעה. ההפתעה של הסוף, כמובן. זהו סרט על רוחות רפאים והילד שרואה מתים. ברוס וויליס כפסיכולוג המנסה לטפל בילד זה. "אני רואה אנשים מתים" אומר הילד. הסרט הוא איטי ומסוגנן ביותר. אך אם לא הייתה ההפתעה שבסוף, זה היה סתם סרט מסוגנן על נושא של מפגש העולם הזה עם הבא – ומי שהנושא קרוב אליו – וכיום בעידן הני-אייג' שכל נושא המריח מסתורין מעלה את רף הרייטינג – היה בוודאי נהנה ממנו, והיה בוודאי מסתקרן איך אפשר לראות את המתים, ולבטח היו וישנם גם כאלו שהיו עושים מחקר, או פסאודו-מחקר בנושא זה – אך אני לא הייתי מסווג אותו אז כמומלץ. כל הפואנטה שלו בהפתעה בסוף – אשר מחייבת אותך לסקור את כל הסרט מהתחלה שוב פעם ולנסות לזהות חורים בעלילה או בפרטים – וזאת כמובן ע"מ לחפות על כך שלא ראית וחזית את הסוף כבר מההתחלה – הרי לבטח רימו אותי והכשילו אותי – אך לא, ככל שחשבתי על מהלכו של הסרט בהגיון קר כקרח נוכחתי לדעת שלא – אין חורים, הכל מתאים, אחד לאחד – אוי זה היה חכם וכך התמלאתי כבוד ויראה ליוצר הסרט. משובח ואינטליגנטי.

?ומה אתם חושבים

