הפסקה

סרטים ודברים אחרים

…from "The book of disqueit", 154…

עננים… אני קיים בלי שאדע זאת ואמות בלי שארצה בכך. אני מרווח בין מה שאני לבין מה שאינני, בין מה שאני חולם לבין מה שהחיים עושים ממני, הממוצע המופשט והבשרי בין הדברים שאינם ולא כלום, בהיותי גם אני לא כלום. עננים… איזה אי-נחת אם אני חש, איזה אי-נוחות אם אני חושב, איזה חוסר תועלת אם אני רוצה! עננים…

עננים… אני חוקר את עצמי ואינני מכיר את עצמי. לא עשיתי דבר מועיל וגם לא אעשה דבר שניתן להצדיקו. בזבזתי את אותו חלק בחיי שלא איבדתי בפירוש מבולבל של לא-כלום כשחיברתי בשירים בפרוזה את התחושות שלא ניתן להעבירן ושבאמצעותן אני הופך את היקום האלמוני לשלי. נמאס לי מעצמי, באופן אובייקטיבי וסובייקטיבי. נמאס לי מהכל ומכל הדברים בשכול. עננים…

פרננדו פסואה, ספר האי-נחת, מתוך 154

?ומה אתם חושבים

