הפסקה

סרטים ודברים אחרים

…from "The book of disqueit", 171…

ממייני הדברים, שהם אותם אנשי מדע שמהות המדע שלהם היא למיין ותו-לא, אינם יודעים בדרך-כלל שמה שניתן למיון הוא אינסופי ולכן אי-אפשר למיינו. אך מה שמדהים אותי הוא שאין הם יודעים שקיימים דברים הניתנים למיון ואינם מוכרים, דברים של הנפש ושל התודעה אשר נמצאים בפרצות של ההכרה.

אולי זה משום שאני חושב יותר מדי או חולם יותר מדי, אבל האמת היא שאיני מבחין בין המציאות הקיימת לחלום, שהוא מציאות שאינה קיימת. וכך אני משלב בהרהורי על אודות השמים והארץ דברים שאינם בוהקים בשמש ושלא דורכים עליהם ברגליים – פלאות זורמים של הדמיון.

אני מזהיב את עצמי בשקיעות משוערות, אך מה שהוא משוער חי כאשר מדמיינים אותו. נפשי נוטה להיפותזות מגוונות, אך להיפותזות הללו יש נפש משלהן, ומתוך כך הן נותנות לי את מה שיש להן.

אין בעיה פרט לבעיה של מציאות, ובעיה זו חיה ובלתי פתירה.

פרננדו פסואה, מתוך ספר האי-נחת, 171

?ומה אתם חושבים

