הפסקה

סרטים ודברים אחרים

1989 – Steel Magnolias

מומלץ 1989 – Steel Magnolias  מגנוליות מפלדהHerbert Ross

Star 8

 

 

Steel Magnolias 1

סרט מצחיק שיגרום לכם לבכות.

הדרום האמריקאי. קבוצה של שש נשים יוצרת מעגל חברות. החברות שמאותגרת ע"י החיים, ע"י הדרמות, ע"י מוות. החברות שמחזיקה מעמד כפלדה יצוקה, אפילו שמבחוץ זה נראה כמגנוליות. עשוי עפ"י מחזה של רוברט הרלינג מ-1987, שכתב אותו בעקבות התמודדות עם מות אחותו מסוכרת. הסרט לא לוקח כיוון של מלודרמת סוחטת דמעות – למרות שלפחות פעם אחת בסרט רובנו נזדקק למטפחת לנגב דמעה טועה מזווית העין. לא, הסרט, למרות שסובב סביב הנשים – המגנוליות – בכל זאת לוקח את הכל בסרקזם בריא והומור אם אפשר – כנראה זו הנוסחא לחישול הפלדה עפ"י יוצרי הסרט. והאמת שזה גם עובד – אני מתכוון להומור סרקסטי הנשפך כאן בכמויות מסחריות – אך בעיקר בגלל הקסם המיוחד של כוכבי הסרט שמעלים את כל העסק לדרגות ההימאליה – תנו כפיים ל –  דולי פרטון! דריל האנה! שירלי מקליין! ג'וליה רוברטס! סאלי פילד! אוליביה דוקאקיס! סוללה כה מכובדת לא רואים ביחד בהרבה סרטים – הרי כל אחת מהכוכבות מחזיקה סרט שלם לבדה. כל כך טוב. עוד דבר – זה אמנם סרט נשים ללא ספק (יש גברים – אך הם ניצבים זוטרים בכל הסרט) – אך לא מצאתי שום קושי להנות ממנו. הנה כמה ציטוטים ממנו:

הסיבה היחידה שהאנשים נחמדים אליי היא שיש לי יותר כסף מאלוהים

אני לא משוגעת. פשוט יש לי מצב רוח רע כבר 40 שנה.

את נשמעת כמעט עליזה. מה קרה? דרסת איזה ילד קטן או משהו?

אם אין לך דבר טוב לספר על אף אחד, בואי שבי לידי.

אנחנו בבית אלוהים! — או, כאילו שאכפת לה, היא לא עשתה שום דבר דתי בחייה. — זה לא נכון! כשהייתי בתיכון היינו נוהגות להתלבש כנזירות ולקפוץ מבר לבר.

אני לא צופה בתאטרון כי אני יכולה לנמנם בבית בחינם. אני לא רואה סרטים כי הם זבל ואין בהם כלום חוץ מחבורת אנשם ערומים, ואני לא קוראת ספרים כי אם הם טובים בכלל, אזי יעשו מהם סדרת טלוויזיה.

צחוק מבעד הדמעות הוא הרגש האהוב עליי ביותר.

ילד בן חמש שואל את חברו: מה זה חברות? חברות, עונה החבר, זה כאשר אתה גונב את השוקולד שלי כל יום מהתיק שלי, אך אני ממשיך לשים אותו באותו המקום יום יום.

קדימון: http://www.tcm.com/mediaroom/video/192877/Steel-Magnolias-Original-Trailer-.html

?ומה אתם חושבים

