הפסקה

סרטים ודברים אחרים

1996 – Eraser

מומלץ 1996 – Eraser אירייזרChuck Russell

Star 8

 

הוא ימחק את עברכם על מנת להבטיח את עתידכם

בליל שטויות ושוורצנגר. מתכון מבטיח ומנצח, פעולה ובידור. ואכן הסרט לא מאכזב. יש לו דמויות שקל לדמיין (מרשל טוב ומרשל eraserמושחת בהגנת העדים, האחד מול השני), עלילה שקל לעקוב אחריה (חברת ענק בארה"ב פיתחה אב טיפוס לנשק קטלני במיוחד ומנסה לסחור איתו עם גורמים מפוקפקים, ויש
עדה לכל הסיפור, והיא נכנסת לתכנית הגנת העדים, כאשר יש הרוצים להשתיקה), דמויות משנה מקסימות (למשל יש שם את טוני, המקורב למאפיה ועובד בנמל, יש שם… בעצם למה אני מספר? מ שראה ראה, מי שלא – שיראה), יש שם אקשן עוצר נשימה – התמונה של ארנולד קופץ מדלת מטוס הבואינג היא אחת הטובות שיש, ואיך שהוא מנהל קרב יריות מול הבואינג הדוהר לקראתו (הנה הקטע עם המטוס – https://www.youtube.com/watch?v=VfmNeuDE5-8), ועוד, ועוד – סרט פעולה מעולה. ואם שוורצנגר – אז כיאה לו, יש לא מעט הומור בסרט שמהווה את החלק הבידורי בחבילה. אני קונה. הנה כמה מהפנינות:

ארנולד: סוחר נשק גדול מוכר את זה לטרוריסטים בצורה גלוייה

טוני: ספר לי משהו שאני לא יודע

ארנולד: זה קורה היום על הרציפים שלך

טוני שומט את הסיגר ואומר בקול שמסוגל להרוג: את זה אני לא ידעתי

אח"כ טוני לאיש הלבוש בבגדי צבא עם הרבה נשק בנמל, לאחר שאומרים לו שהוא לא יכול להיכנס

שמע כאן בחורצ'יק. שום דבר לא יזוז כאן על הרציפים אלא אם כן יש אנשי וועד בסביבה. אני לא רואה כאן חברה מהוועד, אתה רואה?

ארנולד קופץ בשנייה אחרונה להגן על העדה שלו בגן החיות בניו-יורק תחת מטח כבד של יריות.

היא: אתה מאחר. הוא: פקקים.

לאחר ששוורצנגר מחסל תנין, הוא מסנן לכיוונו

 אתה מזוודה.

סוכן אחד על ארנולד

מי הוא חושב לעצמו? הבוס: מי? הוא? הוא חושב שהוא הטוב ביותר שישנו אצלנו. אני חושב שהוא צודק. נסה לא לעצבן אותו.

קדימון: https://www.youtube.com/watch?v=KgfUCUsAmAA

?ומה אתם חושבים

