הפסקה

סרטים ודברים אחרים

2001 – Donnie Darko

שווה 2001 – Donnie Darko דוני דארקוRichard Kelly

Star 6

סרט זה עשוי בתור חידה. יש עלילה כמובן, אך (כנראה בכוונה) היא מכילה כמה אלמנטים מטורפים (כמו למשל ארנב בגודל של אדם המופיע פה ושם ומגלה עתיד לגיבור הסרט). כמו כן, הוא גם סרט על התבגרות. מה שאצלי תמיד מחשיד את הסרט בטיפה הגונה של דביליות. אך כאן לא מדובר, ברוך השם, בשום דבר שכזה. למעשה הסרט די נעים לצפייה ואפילו זורם. אך הוא עדיין סרט חידה. הסרט זוכה לביקורות משבחות של מבקרי הסרטים, ואפילו מהווה סרט פולחן אצל חוגים מסויימים של צופים. הוא עורר גשם שלם של פירושים ופתרונות לדברים שבסרט. עקב כך יצאה גם גירסת הבמאי, היותר ארוכה, שכולם קיוו שתסביר את הסרט. אופס… הוא עדיין חידה לא פתורה . לפחות עבורי. יש סרטים כאלו. אני אישית לא חסיד שלהם. סרט בוודאי צריך לשלח אותך למסלול חשיבה והירהור. אך הסרט שלא מוסבר ונשאר כחידה – זה לא משהו שאני אוהב. אני לא מת על חיים לא מוסברים ובטח לא על יצירות אומנות שנשארות  בתור חידה. אני לא נגד מיסתורין, אני גם אוהב שכבות על גבי שכבות – זה לדעתי מעשיר את היצירה. אך להשאיר אותה סתומה לפתרונות ולנסות להיתלות בהיבטים של "חידה פסיכולוגית" – זה לדעתי סתם התעללות. הסרט שווה בתור היכרות עם סוג כזה של סרטים.

?ומה אתם חושבים

