הפסקה

סרטים ודברים אחרים

2011 – The Snows of Kilimanjaro

שווה 2011 – Les neiges du Kilimandjaro  The Snows of Kilimanjaro   שלגי הקילימנג'רו  – Robert Guédiguian

זהו סיפור בהשראת אחד השירים של ויקטור הוגו –  Les pauvres gens. אם לא הייתי יודע את זה, הייתי אומר שהסרט הוא הצגה מוסרית של השמאל, כפי שהוא בוודאי היה רוצה להיראות. מדובר בזוג מבוגר במרסיי, כשהבעל, חבר וועד העובדים במספנות, כשהיה צריך לפטר 20 אנשים, מגריל שמות ולהפתעת כולם גם שמו בין המפוטרים שיצאו בהגרלה. החברים נותנים להם מתנה – כסף וכרטיסים לטיול שכל כך רצו – לטנזניה לראות קילימג'רו. אך לא כך רצה הגורל, והזוג נשדד בברוטליות בביתם, מה שיוביל אותם לשינוי בחיים והצגת חמלה שאפשר לקרוא לה נוצרית, או שמאלנית מובהקת מבחינה מוסרית. סרט חם ואוהב עם משחק טוב של הדמויות הראשיות.

2 תגובות ל-“2011 – The Snows of Kilimanjaro

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) 22/05/2019 בשעה 12:37

    האם החמלה שמורה לצד השמאלי של המפה?
    אדם מפוטר ועוד בגיל לא צעיר וללא סיבה או הכנה מוקדמת זה עצוב, קשה מייצר פחדים מוצדקים איך לשרוד את הזיקנה הקרבה. נושא טוב לסרט. בצרפת חוקי העבודה החברתיים הטובים נותנים מענה למצב שנוצר.

    אהבתי

    • הפסקה 11/06/2019 בשעה 12:05

      זה קל לקטלג ולזהות את הדברים בין 2 ערכים – אחד ואפס, שמאל וימין, עני ועשיר, דתי וחילוני. מתחיל להיות מסוכן כשיש קיטוב ע"י איחוד של כל האחדים בצד אחד ואפסים בצד שני – למשל מה שקורה בארץ: ימין, דתי, ספרדי מול שמאל, חילוני, אשכנזי. במיקרה של אחוד ערכים של שמאל וחמלה עולה אצלי בראש מכיוון שהדעה שמי שאחראי למעשיו של אדם זו הסביבה (ובמיקרה של שמאל – המדינה) וכך שאם אתה גנב, אז וודאי הנסיבות הובילו אותך לכך והסביבה הקשה – זו דוקטרינה שאצלי מזוהה עם השמאל. מול דוקטרינה דטרמיניסטית שפושע הוא פושע – מבפנים, לא מבחוץ – שאצלי מזוהה עם הימין. לזה התכוונתי כאן כשכתבתי על החמלה (הכמעט נוצרית של להושיט את הלחי השנייה) השמאלנית.

      אהבתי

?ומה אתם חושבים

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.